Apabila kita miliki EMAS, Kita berada dalam Ketakutan,
Apabila kita tiada EMAS, Kita berada dalam Bahaya.

Jimatkan Kos Kahwin dengan Dinar Emas

Sumber : DanishGold.Net

Perkahwinan adalah suatu ikatan yang teguh antara lelaki dengan perempuan melalui akad nikah yang sah untuk menjalani kehidupan berumahtangga sebagai suami dan isteri. Perkahwinan disyariatkan dalam Islam bertujuan untuk mengembangkan zuriat manusia melalui cara yang halal sebagai penyambung keturunan untuk kesejahteraan hidup di dunia dan di akhirat.


Kali ini, anda semua akan didedahkan mengenai cara-cara mengumpul modal untuk kahwin menggunakan kepingan dinar emas. Sekiranya di amalkan secara berhemah, ianya dapat mengurangkan kos kahwin. Teknik ini juga menggunakan emas sebagai medium untuk mengurangkan kos kahwin. Artikel ini amat bersesuaian untuk para lelaki yang masih bujang dan bercadang akan melangsungkan perkahwinan beberapa tahun lagi. Akan tetapi, tidak pula dinafikan bahawa penggunaan dinar emas juga amatlah baik bagi mereka yang ingin melangsungkan perkahwinan dalam masa terdekat kerana, maskahwin & hantaran boleh lah disimpan oleh pihak perempuan sebagai asset yang bernilai, berbanding dengan menyimpan wang tunai… ;) 


Sila rujuk contoh kaedah penggunaan dinar untuk perkahwinan seperti berikut:



Jika anda ingin berkahwin pada tahun 2015 dan kos kahwin pada masa tu lebih kurang RM25,000 (termasuk hantaran, mas kahwin, persandingan, khemah & sebagainya).
Sekiranya lebih/kurang, sila sesuaikan dengan bajet anda.

Harga emas sekarang(Ogos 2010)
1 dinar = RM582
Dengan andaian kenaikan harga emas purata 20% setahun (Rujuk sejarah kenaikan harga emas di www.kitco.com)
Harga emas pada tahun 2015
1 dinar = RM1164
Kos kahwin tahun 2015/Harga emas tahun 2015
RM25,000/RM1164
= 21.47 dinar ≈ 22 dinar
Kos untuk membeli 22 dinar sekarang (Ogos 2010)
22 dinar x RM582
= RM12,804
Oleh yang demikian, anda berupaya untuk menjimatkan sebanyak RM12,196 (RM25,000-RM12,804) untuk kos perkahwinan anda dalam tempoh 5 tahun akan datang sekiranya anda mengumpul dinar emas pada hari ini. ;)
Begitu lah serba sedikit mengenai dinar emas dan perkahwinan. Selepas itu, mesti anda tertanya-tanya,  dinar emas sudah ada, bagaimana untuk tukarkan dalam bentuk wang kertas semula?.
Anda boleh jual semula emas itu kepada saya sendiri ataupun ejen-ejen Public Gold lain di seluruh Malaysia ataupun kepada Public Gold sendiri ataupun mana-mana Kedai Emas. Selagi ianya EMAS..ia tetap akan bernilai. Lagipun…di tangan anda itu ialah EMAS!. EMAS=DUIT. Boleh dijual dimana-mana walau ke benua Afrika sekalipun. Wallahua’lam… ;)

p/s : Jika berminat jgn segan silu call or sms saya utk lock. Dapatkan skrg...



0 comments:

Post a Comment

 
Home | Gallery | Tutorials | Freebies | About Us | Contact Us

Copyright © 2009 Ratu EMAS |Designed by Templatemo |Converted to blogger by BloggerThemes.Net

Usage Rights

DesignBlog BloggerTheme comes under a Creative Commons License.This template is free of charge to create a personal blog.You can make changes to the templates to suit your needs.But You must keep the footer links Intact.